Saturday, September 30, 2023
Miles from the Mainstream
D. R. ZUKERMAN, proprietor
April 24, 2023: a day The New York Times got egg on its face

May 5, 2023 --


The online title of the very inaccurate piece by Jeremy W. Peters, on the aftermath of the Fox-Dominion settlement was:

"A Chastened, Humbled Fox News? Don't Count on It." The print title of this wrong New York Times story was: " After Lawsuit, Fox is Unlikely to See Changes." Except a sea change at Fox was announced the very day this wrong story appeared in the Times: the departure from Fox of Tucker Carlson, up to April 21 (his last show), a Fox mainstay.

Peters projected onto Fox News that mindset of The New York Times, in his fourth paragraph, saying that Fox can't be expected to become "humbler or gentler."

Among what proved to be inaccuracies by Peters, consider this: assertion: "In the immediate term [of the Fox-Dominion settlement. Rupert] Murdoch seems unlikely to make any major changes at any of his Fox properties." Dumping Carlson wasn't a "major" change?

LPR's take: The 92-year old Murdoch has not absorbed the lesson of Anheuser-Busch's disastrous experiment with Bud Light (and maybe, too, the bankruptcy of Bed Bath and Beyond after boycotting M Pillow's Mike Lindell) that the Silent Majority -- a/k/a MAGA Nation -- responds to woke business practices. Watch, now, as the ratings for Fox News plummet to CNN and MSNBC levels.